קפיטליזם צרכני

מושג זה בא להסביר תופעה ידועה בקרב החברה בה האדם קונה יותר ממה שהוא יכול לממן כלומר הוצאותיו גוברות על הכנסותיו, והוא אומר כי עם ההתפתחות הטכנולוגית והתעשייתית הגיעה גם השאיפה ליותר, יותר טוב יותר חדש!
למעשה נוצר מצב בו האדם רוצה יותר ממה שיש לו ועובד באופן אינטנסיבי על מנת להשיג את הדבר בו חושק וזה הוא המעמד.
החברה מכתיבה לנו את הטרנדים והסטטוסים האידיאלים ובמקרה שלנו האידיאל בחברה אומר ללבוש את הבגדים הכי יפים מהמותגים הכי יקרים ולהסתובב עם הפלאפון הכי יקר וחדיש בכיס,
הקפיטליזם הצרכני לא רק מתבטא בשאיפה ליותר אלא גם בקנייה מופרזת ולא הכרחית, כלומר אנו קונים יותר ממה שאנחנו צריכים באמת , למשל כאשר אנחנו מביטים במבצעים בחנות אנחנו ניקח חמישה בקבוקי שמפו בזמן שאנחנו צריכים רק אחד, הקניות שלנו לפעמים מגיעות לסכומים עצומים, אבל מישהו אי פעם שאל את עצמו על כל מוצר , האם אני צריך את זה?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה